Hoe stimuleer je mond-tot-mondreclame?

Mond-tot-mondreclame wordt steeds belangrijker. Tevreden klanten die jouw bedrijf via mond-tot-mondreclame promoten is één van de beste marketinginstrumenten. De klanten die jouw bedrijf aanbevelen worden ook wel eens ‘ambassadeurs’ genoemd. Maar, hoe stimuleer je nu mond-tot-mondreclame? Kamal Kharmach deelt zijn kennis vanuit zijn eigen ervaring als ondernemer en docent en geeft je drie tips voor succesvolle mond-tot-mondreclame.

Tip 1: Hou het eenvoudig
Communiceer op maat van je doelgroep en vermijd vakjargon. Hoe makkelijker jij de boodschap brengt, hoe beter anderen de boodschap kunnen doorvertellen.

Tip 2: Koester positieve reacties
Verzamel de feedback van je klanten en vraag of je dit mag delen op je website en sociale media. Vraag aan jouw klanten om de berichten te liken en delen. Want hun contacten zien dit ook en die van hen ook weer, en positiviteit verspreidt zich sneller dan een virus!

Tip 3: Start bij je website
Om top-of-mind te blijven, communiceer je over jouw bedrijf op zoveel mogelijk kanalen: bericht op Facebook, sticker op je wagen, reviews op Google, of netwerken op events. Via deze kanalen komen jouw potentiële klanten op jouw website. Want alleen op je website krijg je de kans om jouw uniek verhaal te vertellen op de manier dat jij dit wil.

Ontdek in de animatievideo hoe dermatoloog Julie een echte kick-ass ondernemer werd dankzij de tips van Kamal.

Maak kans op persoonlijk advies van Kamal

Wil je, net als Julie, ook graag tips op maat van jouw bedrijf? Schrijf je dan in op een klankbordsessie en maak kans op een persoonlijk begeleidingsmoment met comedian, docent en ondernemer Kamal Kharmach.
Laat je gegevens na op de wedstrijdpagina en we contacteren je om een klankbordsessie met experten in te plannen.

Meer weten

Julie