Het Huis van de Voeding in Roeselare staat bijna een half jaar in de steigers, ook het Trefpunt (horecapunt) krijgt een grondige opknapbeurt . Eind september opent de vernieuwde site haar deuren. Met de campagne ‘Smaakmaker Gezocht’ lanceren POM West-Vlaanderen en OC West een campagne om een geschikte uitbater voor het vernieuwde Trefpunt te vinden.
In 2011 opende de POM West-Vlaanderen in de oude bottelarij van Rodenbach het Ondernemerscentrum Roeselare. De voorbije jaren werd de inhoudelijke werking verder uitgebreid om de site tot een volwaardig Huis van de Voeding uit te bouwen. Om infrastructureel aan de nodige vereisten te voldoen waren verbouwingen noodzakelijk. In een eerste fase werd de bovenverdieping van de site aangepakt. In januari opende al een nieuwe vleugel: ’t Werkpand, de kantoorinfrastructuur van het ondernemerscentrum gelegen in het Huis van de Voeding. In de uitbreiding is er plaats voor meerdere kantoren, twee vergaderzalen, een seminarieruimte en een coworkingspace. Verschillende nieuwe startende ondernemers vonden ondertussen al hun weg naar de nieuwe kantoren.
Ook het Trefpunt, het horecapunt van het Huis van de Voeding, werd volledig vernieuwd. "We herlokaliseerden de horecazaak naar de straatkant en de beschikbare oppervlakte werd van 100 m² naar 260 m² gevoelig uitgebreid”, vertelt siteverantwoordelijke Liederik Cordonni. “De nieuwe uitbater zal over een volledig uitgeruste en moderne keuken van 52 m² beschikken. Ook het interieur werd in een nieuw jasje gestopt. Het etablissement biedt plaats aan 80 personen verspreid over drie verschillende zones.” Er is in het Huis van de Voeding heel wat bedrijvigheid dankzij de aanwezigheid van startende ondernemers, verschillende actoren uit de voedingssector én zijn strategische ligging in het hart van de voedingsindustrie. “Jaarlijks worden hier 500 vergaderingen, opleidingen en events georganiseerd waarvoor Het Trefpunt als bevoorrecht cateraar dienst doet.”
De nieuwe uitbater wordt op basis van een wedstrijd geselecteerd. Een professionele jury zal de kandidaten op basis van concept, businessplan en financieel plan evalueren. Een finale culinaire proef zal uiteindelijk de winnaar aanduiden. "De nieuwe horeca-uitbater krijgt vier maanden huur cadeau en daarbovenop een publiciteitscampagne ter waarde van 5000 euro om zich van een goede start te verzekeren”, aldus Liederik Cordonni. Het nieuwe Trefpunt wordt zowel visueel als inhoudelijk het uithangbord van het Huis van de Voeding. "We zijn op zoek naar een uitbater die kwaliteit combineert met innovatieve technieken en met aandacht voor duurzaamheid en lokale producten. Met de aanwezigheid van het Food Lab op deze site hopen we dat we iemand vinden die de expertise over de recentste trends en innovaties in de voedingssector rechtstreeks naar de keuken kan vertalen”, aldus Liederik Cordonni.
Deelname aan de wedstrijd kan via de site www.smaakmakergezocht.be.