Op 14 en 15 oktober was Kortrijk Xpo het trefpunt voor iedereen die actief is in de e-commerce. Verschillende ondernemers uit Vlaanderen, Wallonië en Noord Frankrijk verzamelden er op de groepsstand van het project PROGRES.
De zesde editie van deze beurs kreeg dit jaar een nieuwe insteek. De prioritaire aandacht ging naar de doelgroep van kmo’s en grotere bedrijven die de financiële en operationele slagkracht hebben voor e-commerce. Daarnaast zette E-commerce Xpo ook in op concrete oplossingen. ”Bezoekers inspireren blijft ontzettend belangrijk. Maar dit jaar focussen we meer op hun noden." vertelt Bruno Bonte, organisator E-Commerce Xpo.
Negen bedrijven waren te gast op de groepsstand van PROGRES. Uit Wallonië ontvingen we Euroterminal, Laboratoires Paris-Elysées en MeaWeb. Beki Studio, Emakers en Etheclo vertegenwoordigden Vlaanderen en vanuit Frankrijk tekenden LOGVAD, RM Boulanger en Effisys present.
Verder organiseerde het project PROGRES ook twee rondetafelgesprekken.
Op maandag stelde Michaël Boulanger (CEO van RMB) vijf ideeën voor over BTW bij e-commercetransacties. De tweede dag nam Fréderick Warembourg (Hoofd Digitale Economie bij CCI Grand Lille) de bezoeker mee tijdens een rondetafelgesprek rond het topic: ‘de klantenervaring in tijden van omnichannel’.
E-Commerce is duidelijk een trend waar je niet meer omheen kan. Project PROGRES wil hier blijven op inzetten om de bedrijven 'future proof' te maken.