Om de West-Vlaamse economie van zuurstof te blijven voorzien, werd een campagne uitgedacht om de drempel richting ondernemerschap te verlagen. Een CreaLINK, een team startende, creatieve ondernemers, kreeg de uitdagende opdracht om de campagne ineen te steken. Het eindresultaat is een echte ‘supporterscampagne’ waar vier sterke ondernemers in de rol kruipen van fervente supporter. Michèle Sioen (Sioen Industries), Steve Van den Kerkhof (Plopsa Group), Dominique Persoone (The Chocolate Line) en Jan Verheyen (filmregisseur) moedigen prestarters en startende ondernemers aan om de stap naar het ondernemerschap in West-Vlaanderen te zetten.
Actie voor Starters richt zich vooral op jonge ondernemers en trok voor deze campagne resoluut de digitale kaart. Een belangrijk onderdeel van de campagne ‘Zet de Stap’ is het uitdelen van digitale sjaals. Jonge ondernemers kunnen aangemoedigd worden door één van onze bekende ondernemers met een gepersonaliseerde sjaal. Via de website www.zetdestap.be maak je de sjaal aan en plaats je die op Facebook of LinkedIn. Iedere ondernemer kan zo zijn eigen supporterslegioen achter zich scharen.
Wedstrijd: win een peptalk
Naast de rol van supporter engageerden onze ondernemers zich ook om elk een peptalk weg te geven. Wie naar de website surft, kan één van de vier ondernemers kiezen en zich inschrijven om een persoonlijke peptalk te winnen. De eerste honderd deelnemers voor deze peptalk krijgen bovendien als blijvende herinnering een echte supportersjaal toegestuurd.