De competitiematch tussen KV Kortrijk en Royal Antwerpen FC draaide uit op een 2-0 winst. Maar de echte winnaar van de match was Get Driven. Het bedrijf dat jobstudenten inzet als privéchauffeurs, kreeg op zondag 17 maart een prominente plaats op de shirts van KV Kortrijk. Dit unieke sponsorschap tijdens de laatste match van de reguliere competitie, vormde het sluitstuk van de campagne #hoofdsponsorvooreendag.
Omdat het als startende ondernemer niet gemakkelijk is om naamsbekendheid te creëren, besloten we een campagne op te zetten waarbij een startende ondernemer een ongelofelijke marketingboost krijgt. We klopten aan bij AGO Jobs en HR en vroegen de trouwe hoofdsponsor van KV Kortrijk om voor een match op de bank te gaan zitten en een startende ondernemer op het veld te laten schitteren.
De wedstrijd was een groot succes. Uit 200 kandidaten selecteerde een jury tien finalisten die met hun creatieve deelname een plaatsje in de Gouden Ploeg verdienden. Daarna volgde een felle online strijd voor de meeste likes en shares op de DIY-video’s van de finalisten. Meer dan 215.000 mensen bekeken de filmpjes op de sociale mediakanalen van Start&GO. Een pitch voor een professionele jury onder leiding van Nathalie Sintobin van Frucon² gaf de doorslag en duidde de uiteindelijke winnaar aan. “De finalisten brachten hun verhaal met veel creativiteit, passie en gedrevenheid. Ik ben werkelijk onder de indruk van het ondernemerstalent in onze provincie. Dat Start&GO de slaagkansen van deze jonge ondernemers helpt verhogen, vind ik fantastisch.”, aldus de juryvoorzitster. De finale ontknoping van de campagne gebeurde afgelopen weekend in een afgeladen Guldensporenstadion.
Net voor de wedstrijd liep de spanning bij de finalisten hoog op, want pas toen de spelers het veld betraden, werd duidelijk wie uiteindelijk met de hoofdprijs ging lopen. Gunther Ghysels, zaakvoerder van Get Driven, was euforisch toen hij zijn logo zag blinken op de shirts. “Wauw, het logo van Get Driven op de shirts van mijn thuisploeg! Ik ben ontzettend trots dat ik tot winnaar ben verkozen en dat gans voetballiefhebbend België mijn logo kan bewonderen op nationale televisie.”, vertelt Gunther. Get Driven biedt met zijn netwerk aan privéchauffeurs een antwoord op een grote behoefte in de markt. De Kortrijkse start-up kan sinds zijn opstart in 2015 al een mooi groeiparcours voorleggen en waagt zich binnenkort ook op internationale markten. Er zijn concrete plannen om zijn recent gelanceerde app te introduceren in Nederland, Luxemburg en Zweden.
De andere finalisten gaan zeker niet met lege handen naar huis. Bovenop de visibiliteit die alle finalisten kregen tijdens de socialmediacampagne, werden ze ook beloond met hun eigen ingekaderde KVK-sponsorshirt.
Bekijk het foto-album en de sfeerbeelden van de ontknoping op Facebook.