Verfijning van onze commerciële doelstellingen
Startende ondernemers Isabel Lambert en David Vandenbogaerde van de firma Washcot bieden vanuit Harelbeke aan zowel crèches als particulieren een luierservice aan waarbij ze katoenen luiers verhuren en wassen gekoppeld aan een wekelijkse ophaling en thuislevering. Naast de provincie West-Vlaanderen bedient Washcot ook Oost-Vlaanderen, Brussel en Antwerpen. Dankzij de cursus ‘Commercieel Management’ die ze volgden via ‘Actie voor Starters’ hebben ze hun commerciële doelstellingen kunnen verfijnen.
“We waren erg tevreden over de inhoud van de cursus en zouden deze zeker aanbevelen aan andere starters. Er komen in de cursus veel concrete voorbeelden uit de praktijk aan bod. Aan de hand van deze voorbeelden wordt de theorie dan rechtstreeks toegepast op je eigen start-up. Dit maakt de cursus heel interactief en leerrijk. Ook de onderlinge wisselwerking met de andere startende ondernemers was voor ons zeer motiverend.”
De cursussen ‘Commercieel Management’ en ‘Financieel Management’ worden door Syntra West verzorgd, afwisselend op hun campus in Brugge en Kortrijk. Ze bestaan elk uit drie avondsessies van drie uur. In het voorjaar en in het najaar wordt twee keer een reeks opgestart.
“Door ons te registreren op de website van ‘Actie voor Starters, kregen we onmiddellijk een portefeuille van 1000 credits toegewezen waarmee we ons kosteloos voor deze cursus konden inschrijven. We vonden dit thema belangrijk omdat wij als jonge starters altijd nieuwsgierig zijn naar tips & tricks van iemand die de knepen van het vak kent. Een tip die ons zeker is bijgebleven, is dat we ons moeten blijven differentiëren tegenover andere spelers op de markt. Een toegevoegde waarde creëren speelt hierbij een belangrijke rol. Bij ons betekent dit in de prakrijk dat we ons onderscheiden door de unieke service en beleving die we aanbieden. Klanten die katoenen luiers gebruiken, hoeven deze zelf niet te wassen. Om de klantgerichtheid te verhogen, hebben we een live chat geïmplementeerd in de website zodat de klant naast de gebruikelijke vormen van communicatie nog een extra kanaal heeft om ons te bereiken. Op het vlak van imagobuilding werken we met een herkenbare huisstijl.”