Meer en trouwere klanten met Customer Journey Mapping
Klanten zijn vandaag veeleisender en kritischer dan ooit. Concurreren op basis van prijs is in heel wat gevallen niet de meest aangewezen manier. Interessanter is om in te spelen op klantbeleving en hiermee het verschil maken in jouw markt. Maar hoe breng je de klantbeleving van jouw onderneming in kaart en hoe kan je ze optimaliseren?
Visualiseer via Customer Journey Mapping jouw klantbeleving. Doorloop de verschillende stappen die klanten nemen voor én na een aankoop en zet die stappen in een tijdslijn op kaart. Elke stap noemen we een touchpoint. Voor alle touchpoints met je onderneming bepaal je hoe de klant dit contact ervaart. Het opmaken van een customer journey map verplicht je je in te leven in de beleving van de klant. Door alles visueel in kaart te brengen, krijg je een overzicht van het aankoopproces. Je ziet waar er drempels zijn voor de (potentiële) klant, maar evengoed waar kansen liggen om je klantenrelaties te verbeteren en meer te verkopen. Deze methode kan zowel in B2B- als in B2C-omgevingen gebruikt worden.
Tijdens deze interactieve workshop leren we van Jody Duyck van Peppers&Co wat een customer journey precies is en hoe je dit voor jouw onderneming in kaart kan brengen. We gaan interactief aan de slag zodat je de methode nadien zelf kan toepassen op jouw onderneming. Jody staat ook stil bij het nut van een customer journey en hoe je concrete acties kan uitwerken om de beleving van de klant te verbeteren.
Programma
14u00: Verwelkoming door Start&GO
14u05: Workshop door Jody Duyck
16u00: Einde
Praktisch
Enkele dagen voor het event ontvang je een bevestigingsmail met daarin de deelneemlink via Teams. Je hoeft niets te downloaden, enkel wifi is noodzakelijk.